Cara Bela Ikan Laga

Tiada ilmu asas memelihara ikan tapi terus p beli ikan campak masuk bekas dengan harapan ikan. Makanan merupakan salah satu perkara penting dalam penjagaan ikan lagaDari kecil hingga ke saiz matang makanan banyak memberi impak dan kesan keatas ikan laga andaMakanan yang betul disertai dengan kuantiti yang betul akan menjadikan ikan anda sentiasa aktif.

Dunia Cara Ternak Hewan Peluang Usaha Sampingan Usaha Ternak Ikan Laga Menguntungkan Ikan Cupang Betta Ikan

Nak tanya sy ada bela ikan guppy kt opis da nk hampir cuti raya cina.

Cara bela ikan laga. Ikan betta moden memiliki lebih nilai berbanding ikan laga liar dari segi kecantikan bentuk tubuh dan kepelbagaian spesis. Kalau takde plan jom kita lihat apa tips cara untuk bela ikan yang patut korang ikut. Mengalakkan korang menjadi pembersih sikit2 lama2 jadi bukit.

1- Tiada ilmu tak buat kajian sebelum mula. Ikan laga boleh menenang mana-mana mata yang memandang aura positif tu ada. Meh2 tengok bwah nie.

Kami berkongsi cara ternakan Ikan Laga mudah giler CARA TERNAK IKAN LAGA----- Sebelum anda membela Ikan Lagaanda dikehendaki membuat tempat tinggal Ikan LagaOleh kerana Ikan Laga lebih berminat tinggal di dalam kaca daripada plastikDapatkan size tempat tinggal sekurang-kurangnya lebih 9 cmmaklumlah Ikan Laga pun nak tinggal tempat besar untuk tumbesaran. Ini akan mengurangkan kecantikan ikan tersebut. Artikel kali ini akan fokus pada 5 kesalahan yang wajib dijauhi kalau nak bela ikan pada tahun 2019 ini.

Kadangkala ikan betina juga akan mati. Saat Anda membelinya dari toko hewan peliharaan. Kalau anda nak carii barang ikan tekan tajuk youtube iniaquarium ikna laga ni sesuai letak di dlm bilik dan di meja ofis andajom layankedai shope saya https.

Selalu beli ikan laga kat Bazaar Karat Johor Bahru. Bagi 5 atau seminggu untuk meninggalkan ikan masih boleh menggunakan cara ini melainkan minta tolong orang beri makan. Cara Menentukan Usia Ikan Cupang.

Btw nama ikan laga sye Ciko. Ikan laga femes dengan warna dan bentuknya yang unik. Haiapa khabar semuatitle.

Mewujudkan sikap puntuality iaitu tepati waktu dan tanggungjawab. Namun ikan laga betina boleh hidup secara berkelompok dengan syarat ia dipelihara dengan jumlah yang banyak dalam satu tempat. MAKANAN - ikan laga suka kepada haiwan air kecil atau mikro sperti jentik2.

Kenapa ikan laga mendapat sambutan. Lepas dh baca detail blog ni dan komen2 smua. Tetapi memandangkan sekarang PKPP dan jarang buka gerai meniaga jadinya Mia bertandang ke kedai Aiman di Apai PetShop.

Sye bela ikan laga warna biru dh 3 bulan lebih. And sye bag dia mkan trlalu bnyak. Bru sye thu nak jaga ikan laga ni yg sebaiknya.

Nak bawak balik sama je sy blk kg. Tips yang penulis berikan ini bukan hanya khas untuk ikan laga dan ikan gapi. Sayap ikan laga itu juga semakin menghampiri bentuk separuh bulan iaitu seperti kipas yang sangat cantik pada usia dua setengah bulan sehingga empat bulan iaitu tempoh yang paling cantik dan ditunggu oleh peminatnya.

Ikan korang jenis mne. Airnya bau sbb mkanan dia. Kalau anda seorang penggemar Ikan Laga tentu takkan lekang mata melihat kecantikan Ikan Laga ekor kembang Half-Moon Beta ini.

Ada juga sesuai dengan ikan hiasan lain namun ikan laga dan ikan gapi lebih afdal kerana mereka agak tahan lasak. Kenapa bela ikan laga ni suatu kebanggaan. Ikan yang bergaduh dan cedera akan koyak ekornya.

Salah satu hobi saya yang terkini - bela Ikan Laga ekor kembang atau Half-Moon BetaSebelum ini saya dah pernah ceritakan mengenai Ikan Laga Half Moon ini yang sememangnya ada banyak warna yang cantik-cantik. Ikan cupang yang biasa juga dikenal dengan nama ikan betta atau ikan petarung siam terkenal dengan warnanya yang mencolok dan siripnya yang berkibar. 1 February 2016 at 1027.

Cara mudah nak jaga IKAN LAGA Wednesday March 17 2010 Pada semua peminat ikan laga termasuk lah sayaleh cuba tips-tips dibawah untuk langkah-langkah penjagaan ikan lagatipnyer simple jer. Takkan nak bawak ikan tu masuk dalam kete bawak balik kg skali. Ikan laga mendapat sambutan yang menggalakkan ekoran kecantikan dan keunikan warna serta corak yang terlukis pada sayapnya dan harganya semakin tinggi sekiranya kedua-dua faktor tersebut semakin terserlah.

Hobi Bela Ikan Betta Warna dan kriteria sifat yang ada pada ikan betta moden yang boleh berubah-rubah dan akan timbul sahaja paten baharu adalah salah satu mengapa ikan laga moden lebih digemari. Apakah kebaikan sebaliknya erti kata lain hikmah. 4 hari tinggalkan ikan tu tanpa makanan tak mati ke ikan tu.

Stiap hari sye tukar airnya sbb kerap keruh dan berbau. Cara-cara nak ternak ikan laga dan selepas ikan laga betelur kalau tak faham sila komen di bawah kalau ada idea sila komen di bawah jagan lupa LIKE SHARE. CaraKaedah lengkap pembiakkan ikan laga betta 100 berjayasubscribe my channel.

3 Karin bulan Halfmoon Betta Karin bulan boleh dilihat terus kepada ekornya karin ini mempunyai ekor yang benrtbentuk separuh bulan penuh. Cara-cara nak kenal ikan laga Jantan dan Betina 2018 HDni video part pegenalan dulu next video sy akan ajar step2 cara nak setup sampailah dia betelur dan m. Regular customer Mia ni dah beberapa tahun.

Halfmoon Mustard Gas Ikan Cupang Ikan Betta

Ikan Cupang Bagan Ikan Cupang Ikan Gambar

Cara Merawat Hewan Dengan Benar Betta Fish Betta Fish

Terokai Kehidupan Ikan Laga Cara Penjagaan Ikan Laga Untuk Penternak Baru

Ikan Cupang Putih Keren Ikan Cupang Ikan Betta

Halfmoon Red Copper Ikan Cupang Ikan

Halfmoon Steel Blue Ikan Cupang Ikan Gambar

Men In Black Betta Fish Types Betta Betta Fish

Betta Splendens Siamese Fighting Fish Betta Fish Types Betta Siamese Fighting Fish

Ikan Cupang Fancy Hmpk Ikan Cupang Ikan Betta

Pin Oleh Marianne Sans Di Bojovnice Pestra Siamese Fighting Fish Betta Splendens Ikan Cupang Betta Ikan

Red Marble Plakat Ikan Cupang Ikan Jenis

Fancy Plakat Jpg 648 462 Pixels Betta Betta Aquarium Betta Fish

Hobi Bela Ikan Betta Betta Hobi Tank Betta

Halfmoon Cooper Ikan Cupang Ikan Gambar

Plakat Dumbo Steel Blue Betta Ikan Cupang Ikan

Flag Fish Nature Photography Makeup Quotes Light Art Aesthetic Forest Beauty Crafts Animals Pictures Fast Crazy Nature Deals Ikan Cupang Ikan Betta

Halfmoon Black Melano Ikan Cupang Ikan Betta

Pin By Kirsten Anderson On Bettas Betta Betta Fish Tank Betta Fish


LihatTutupKomentar